Павел Станчев на пресконференцията за старта на Биг Брадър 3. Снимка: Булфото
fallback
Павел Станчев - изпълнителен директор на Нова телевизия, е работил за най-големия швейцарски медиен концерн Рингие и е ръководил старта на няколко вестника в Централна Европа и Азия, между които е и българският седмичник "Кеш". Заемал е постовете изпълнителен директор на НВО Румъния и директор за бизнес развитието на НВО Централна Европа.
Станчев отговаря за развитието на нови пазари в Централна Европа за най-голямата европейска телевизионна групировка RTL. Основава RTL в Хърватска и е негов първи изпълнителен директор. След спечелването на национален ефирен лиценз компанията стартира през 2004 г. RTL Televizija, който става най-гледаният канал в Хърватска. Павел Станчев е изпълнителен директор на Нова телевизия и Радио Експрес от 1-ви януари 2005 г.
Пред Dnes.bg Павел Станчев говори за плановете на медията в близко бъдеще и свръхочакванията за третия сезон на Биг Брадър. В същото време опроверга информацията на Market Links за спадане на приходите на Нова с 4,5% от началото на годината.
- Смятате ли, че Биг Брадър ще се окаже и този път ракетата-носител за повишение на рекламните потоци на Нова телевизия, след като приходите на медията паднаха с 4,5% до 51,563 млн. лв. за първите шест месеца на 2006 г.?
Това не е вярно. Нашите приходи от началото на годината спрямо миналата са се повишили с 37%. Видях тази информация във вашия сайт и се изненадвам кой е източникът, защото просто не е вярно. (Информацията е на Market Links, цитирана от в. „Капитал“, брой 30, 2006, бел. ред.)
Относно ракетата-носител, знаем че най-добрите ракети са с два двигателя и нашите два двигателя са Биг Брадър 3 и новините.
- От bTV отчитат засилен интерес на рекламодатели към Сървайвър в сравнение с предишното продуцирано от тях риалити шоу „Красавицата и Отличникът“. Каква е ситуацията при Биг Брадър 3 в сравнение с Биг Брадър 2 и ВИП Брадър?
При нас определено има завишен интерес към цялата ни телевизия и всичките ни програми. Ние сме телевизията, която е във възход, телевизията, която отива нагоре, не се опитваме да задържим някакви позиции.
Ние се качваме нагоре и с нас се качват и рекламодателите. Те идват при нас, защото рекламата в Нова телевизия им помага да повишават своите продажби и резултати.
- Нова телевизия спечели наградата за най-голям рекламодател. Коя рекламна кампания за трите издания на Биг Брадър беше с най-голям бюджет?
Това, което е интересно в тази награда, е, че тук става дума не за най-голям рекламодател като инвестирани суми, а като креативност.
Ако трябваше да се класират по суми, безспорно най-големите рекламодатели биха се казвали Procter&Gamble, Кока-Кола, М-Тел или Глобул и т.н. Тук обаче става дума за награда за креативност, ето защо тя за нас е особено ценна, както и за нашата агенция New Moment New Ideas.
- От bTV ви обвиниха, че приемате пийпълметричните данни както ви е изгодно – когато са във ваша полза, ги приемате и използвате в рекламни кампании, а когато са в полза на конкурента, твърдите, че данните не са верни? Доверявате ли се на сегашните данни?
Имаме доста сериозни съмнения относно това как оперира сегашната система. След огромен натиск от цялата индустрия и след като изминаха 3-4 години, се извърши одит на тази система. Тя работеше по един непрозрачен начин и всячески избягваше да бъде одитирана.
Индустрията се организира в Комитета на ползвателите на пийпълметрични данни, където председател е Евгения Стоичкова – изпълнителен директор на Кока-Кола България, където освен нас, са всички телевизии, включително БНТ и bTV.
Одитът бе извършен от може би най-авторитетната институция в Европа – френският институт CESP. В доклада на одита имаше доста дълъг списък със забележки и препоръки. Сигурно сте проследили и скандала, че семействата с пийпълметрични устройства получаваха доскоро някои списания, в които bTV също е акционер, и те, така да се каже, „бликат“ от реклами и ПР материали за bTV.
Ние приветстваме идването на пазара на Gfk. ("GfK Оудиънс рисърч България" - GfK Audience Research, бел.ред.) по две причини. Първо, защото всяко идване на пазара в България на крупен, доказал се инвеститор – водещ в света и абсолютно прозрачен, трябва да се приветства. Когато такива имена идват, всички трябва да сме доволни.
И също се надявам с тръгването на новата система да се разсеят облаците на съмнение, които витаят от години наред на пазара и ни пречат да си вършим работата.
Ние искаме да знаем просто реалните данни, искаме да имаме доверие в тези данни, за да можем след това, ако те не са благоприятни за нас, да потърсим причината в себе си, в качествата на нашите предавания или в начина, по който ги промотираме.
- Според наши източници Сървайвър е трябвало да бъде направен от Нова телевизия. Въпрос на часове е било bTV да ви изпревари и да вземе лиценза. Вярно ли е? Има ли изтекла информация?
Заради името си „Нова“ нашата телевизия е новаторска и направи първото риалити шоу в България. Ние можем само да приветстваме факта, че имаме последователи. Добре е да имаш последователи, защото в такъв случай се чувстваш като апостол или пионер.
Тези продуценти, които работят в „Сървайвър“, трябва също да благодарят на Нова телевизия, защото ако не беше Нова да направи риалити в България, и те нямаше сега да работят.
Като новаторска медия ние следим всички процеси и формати в световната телевизионна индустрия и сме в постоянна комуникация.
Аз не отричам факта, че имахме комуникация и с формата „Сървайвър“, но по някакъв начин нещата така са се развили, че сме решили да правим Биг Брадър III. Както се казва, всяко зло за добро, пък и аз мисля, че никой не е по-голям от Биг Брадър (смее се – бел.а.).
- Предвижда ли Нова телевизия придобивания на българския медиен пазар?
Да. В момента обмисляме стратегия. Все повече се говори за така наречената convergence (сливане, конвергенция – бел.ред.).
Медийната индустрия се развива много бързо с новите технологии и ние искаме да бъдем отново сред първите, така както бяхме и първата частна телевизия в България.
Искаме да бъдем и първата медийна компания, която да инвестира в новите технологии по един изпреварващ времето си начин, който носи в себе си известна доза риск, но пък за нас новото е и най-интересното.
- Може би интернет?
Още не сме се насочили към определени сегменти, но това определено е една сфера, която следим отблизо.
- Ще подновите ли „Стар академи“?
Определено да, защото музиката е в кръвта на българина.
- bTV възнамеряват да направят Pop Idol?
Великолепно. В много от страните двата формата съществуват. В различните страни едното шоу е по-успешно от другото. Във Франция и Русия това е „Стар aкадеми“, докато в Щатите и Германия по-успешен е Pop Idol. Всеки от двата формата има своите предимства, аз мисля, че нашето предимство е, че вече сме го правили.
- Кога се предвижда да стартира „Страх“ („Fear Factor“)?
Шоуто ще стартира по-късно. Ще го снимаме в Аржентина, но ще е доста по-различен и редуциран тип риалити от Биг Брадър.
- Ще има ли Нова телевизия скоро отново сутрешно предаване за домакини, които седят пред телевизора „на кафе“?
Не мисля, защото първо няма рекламодатели, които да се интересуват от този сегмент, пък и българката, за разлика от германката или гъркинята, се реализира професионално. В много от страните, където има такива шоута, жените не работят. Съпрузите им изкарват достатъчно.
Жените в обаче България работят. Те не искат да си стоят вкъщи и да се занимават с домакинство. Ето защо на едно такова предаване, което се излъчва сутрин или около обед, му е трудно да намери аудиторията, към която се стреми в България.
- Какво предстои на Павел Станчев оттук нататък?
Предстои му да отиде да работи в офиса и в понеделник да гледа „kick-off“-а на Биг Брадър и да работи около неговия успех. А във вторник да чака първите резултати.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback
fallback